Κώδικας διαφήμισης

Επιστρέφοντας στην κακουργηματική διαφήμιση του Τζάμπο, ας ενημερώσουμε ότι προφανώς εμπίπτει στις απαγορεύσεις του Κώδικα διαφήμισης, σύμφωνα με το άρθρο του Παύλου Κιρκασίδη, στο The Press Project, υπό τον τίτλο Χτύπα σαν Πολίτης, στο οποίο ο αρθρογράφος καταλήγει:

Φυσικά, πάντα εν αναμονή και η… ελπίδα να ασχοληθεί με το θέμα κάποια «Αρχή», καθώς, πέρα από τις όποιες προσεγγίσεις, το συγκεκριμένο διαφημιστικό σποτ προσκρούει εξώφθαλμα σε τουλάχιστον τέσσερα σημεία του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης-Επικοινωνίας και όπως αυτός έχει αναθεωρηθεί και ισχύει από 01-01-2007.

Συγκεκριμένα…

Την παράγραφο (β) του Άρθρου 1


«Όλες οι διαφημίσεις πρέπει να δημιουργούνται με πνεύμα κοινωνικής ευθύνης…»

Την παράγραφο (α) του Άρθρου 3


«Οι διαφημίσεις πρέπει να σέβονται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, και δεν πρέπει να περιέχουν ή να υπαινίσσονται καμιά μορφή διάκρισης, όπως μεταξύ άλλων τη φυλή, την εθνικότητα, την καταγωγή, τη θρησκεία, το φύλο, την ηλικία, την αναπηρία ή τη σεξουαλική ταυτότητα».


Την παράγραφο (γ) του άρθρου 3


«Οι διαφημίσεις δεν πρέπει να περιέχουν ή να υπαινίσσονται στοιχεία που μπορεί να οδηγήσουν σε βίαιη, παράνομη ή αντικοινωνική συμπεριφορά».


Καθώς και το Άρθρο 18 που αναφέρεται ειδικά στις διαφημίσεις που απευθύνονται σε παιδιά και νέους και στο οποίο, μεταξύ άλλων, ρητά αναφέρεται πως
«οι διαφημίσεις δεν πρέπει να υποβαθμίζουν την κοινωνικά αποδεκτή συμπεριφορά…»