Δεν είναι 25, είναι πολύ περισσότερες

17/3/2020

Αλιεύει η Μαντώ Μπαμπούλα

Δεν είναι 25, είναι πολύ περισσότερες

Όχι, η γαστρονομία δεν είναι αντρική υπόθεση.

Όχι, η επιλογή των 25 σεφ που συμμετείχαν ως καλεσμένοι και κριτές σε γνωστή δημοφιλή εκπομπή μαγειρικής στις 4 Μαρτίου 2020 δεν ήταν τυχαία.

Όχι, το γεγονός ότι οι «πρωταγωνιστές» της εκπομπής -κριτές και παίκτες- είναι στην συντριπτική πλειοψηφία τους άντρες δεν είναι επειδή δεν υπάρχουν άλλες επιλογές.

Ναι, ο κόσμος της τηλεόρασης και του κινηματογράφου είναι ένας κόσμος που από καινοτόμα διαδικασία, θεωρία και πράξη έχει καταστεί εδώ και πολλά χρόνια βιομηχανία του θεάματος επί τη βάσει του οικονομικού οφέλους που μπορεί να επιφέρει.

Ναι, ο κόσμος αυτού του θεάματος υπακούει σε κανόνες παγκόσμιους και οι κανόνες αυτοί επιτάσσουν την αντρική παρουσία ως την mainstream, καθιερωμένη και αποδεκτή συμμετοχή σε ρόλους πρωταγωνιστικούς είτε αυτοί είναι μπροστά είτε πίσω από την κάμερα.

Ναι, ο κόσμος των εταιρειών παραγωγής κάνει επιλογές που μοιάζουν ανώδυνες -μαγειρική διανθισμένη με ολίγον ανταγωνισμό- που προσαρμόζει στα πρότυπα όσων τον διαχειρίζονται και υπηρετούν το θέαμα.

Ναι, ο κόσμος του θεάματος είναι ανδροκρατούμενος όχι επειδή δεν υπάρχουν άξιες γυναίκες παραγωγοί, σκηνοθέτιδες, ηχολήπτριες ή κινηματογραφίστριες αλλά επειδή οι άντρες προσλαμβάνουν άντρες, εμπιστεύονται άντρες και εργάζονται με άντρες.

Ναι, ο κόσμος της τηλεόρασης είναι ένας κόσμος ανταγωνιστικός όπου ακόμα και η μαγειρική, που θεωρείται γυναικεία υπόθεση, έγινε γαστρονομία για να θεωρηθεί ανώτερη, αντρική υπόθεση.

Πολλές φορές δεν είναι τι κάνεις αλλά τι δεν κάνεις που σε χαρακτηρίζει. Και στην εν λόγω εκπομπή ακολουθούνται τα γνωστά στερεότυπα όχι μόνο χωρίς αμφισβήτηση αλλά και δίχως να ενδιαφέρονται οι υπεύθυνοι να προάγουν αυτό το οποίο έχουν κληθεί να διαφημίσουν, την μαγειρική ως τέχνη, ως πράξη, ως πάθος, ως επάγγελμα, που υπηρετείται από άντρες και γυναίκες ισότιμα -πώς αλλιώς άλλωστε θα μπορούσε να είναι- παρά μόνο ως μέσο κερδοφορίας της εταιρείας παραγωγής και του τηλεοπτικού καναλιού όπου παίζεται η εκπομπή, δηλαδή σαν ένα ακόμα προϊόν σουπερμάρκετ.

Πηγή : @mediasexismwatch