Κάτω τα χέρια, και τα ράσα, από το δικαίωμα στην έκτρωση

Γράφει η Σίσσυ Βωβού μέλος της οργάνωσης γυναικείων δικαιωμάτων ΤΟ ΜΩΒ

Το κείμενο δημοσιεύθηκε στις 8 Σεπτεμβρίου, όπως αναφέρεται στο τέλος του δηοσιεύματος, ως μέρος αφιερώματος για την παρέμβαση της εκκλησίας στο θέμα της έκτρωσης, στον ιστότοπο rednblack, μαζί με άλλα τρία σχετικά κείμενα.

Οργή προκάλεσε η απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος της 26-8-22, να διακηρύξει (ξανά) την κάθετη αντίθεσή της στις αμβλώσεις, με κείμενο που ήταν προγραμματισμένο να διαβαστεί σε όλες τις εκκλησίες στις 8 Σεπτεμβρίου, “ημέρα που γιορτάζεται το Γενέθλιο της Θεοτόκου”.

Ήδη σήμερα 8 Σεπτεμβρίου, πραγματοποιήθηκε διαδήλωση διαμαρτυρίας φεμινιστικών οργανώσεων μπροστά στη Μητρόπολη, και μάλιστα τη βάρβαρη ώρα 8 το πρωί. Και έχουν προγραμματιστεί και άλλες.

Το κειμενο της Ι.Σ. ήδη διαβάστηκε καθώς μαθαίνουμε την Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου (προσοχή, σκοταδισμός), και βρίσκεται δημοσιευμένο εδώ:

Η επίθεση δεν είναι καινούρια, αλλά κάθε φορά γίνεται χειρότερη. Ξανά και ξανα, χτυπά η Εκκλησία, συχνά σε συνεργασία ή συνοδοιπορία με την Πολιτεία ή κάποιους δημόσιους φορείς.

Τον Ιούλιο του 2019, η Ιερά Σύνοδος έκανε δεκτό το αίτημα του κινήματος κατά των αμβλώσεων «Αφήστε με να ζήσω», καθιερώνοντας, με εγκύκλιο, ημέρα για την «προστασία της ζωής του Αγέννητου Παιδιού» – την πρώτη Κυριακή μετά τα Χριστούγεννα. Οι γυναικείες και φεμινιστικές οργανώσεις είχαμε αντιταχθεί δυναμικά τότε, την πρώτη αυτή Κυριακή, με διαδήλωση εναντίον συνεδρίου της οργάνωσης αυτής στο ξενοδοχείο Κάραβελ.

Μάλιστα, η Εταιρεία Προστασίας Αγέννητου Παιδιού είχε αναρτήσει σχετικές αφίσες στα διαφημιστικά ταμπλό του Μετρό, με ακραία μεσαιωνικά συνθήματα και εικόνες, οι οποίες κατέβηκαν την ίδια μέρα μετά από εξέγερση των γυναικείων οργανώσεων αλλά και ευρύτερα του κοινού.

Τον Φεβρουάριο του 2020, συμπόρευση πολιτείας Εκκλησίας, με την κατάργηση της αργίας Τριών Ιεραρχών και την αντικατάστασή της με εκκλησιασμό του μαθητικού πληθυσμού, όπου η κ. Κεραμέως έλαβε τότε συγχαρητήρια για την απόφασή της. Στην ίδια εγκύκλιο η Εκκλησία καταφερόταν εναντίον της έκτρωσης.

Πιο πίσω: Το 2000, ο ΟΤΕ ανέλαβε την εκτύπωση και πώληση τηλεκαρτών (εκατομμυρίων τον αριθμό) για σταθερό τηλέφωνο, αφού τότε δεν υπήρχαν κινητά, η οποία είχε την προπαγάνδα του Συλλόγου Προστασίας Αγέννητου Παιδιού απεικονίζοντας το έμβρυο, για να ενοχοποιήσει την έκτρωση και αυτές που την κάνουν. Μετά από διαμαρτυρίες φεμινιστικών οργανώσεων, η κάρτα αποσύρθηκε (πόσο κόστισε στον κρατικό τότε ΟΤΕ η υποστήριξη της προπαγάνδας κατά των εκτρώσεων, ποτέ δεν μάθαμε). Σχετικό δημοσίευμα του Μωβ το 2020 που αναπαράγει δημοσίευμα της Ελευθεροτυπίας

Όχι, ο στόχος τους δεν είναι να μειώσουν τις ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες, αλλά να ελέγξουν τα σώματα των γυναικών μέσα στην γενικότερη πατριαρχική συνθήκη.

Και έχουμε ένα διεθνές κίνημα γενικότερης αντεπίθεσης στα γυναικεία δικαιώματα, από κάποια τμήματα της πολιτείας και την εκκλησία, όπως μας δείχνει η επίθεση του ακροδεξιού προέδρου Τραπ στις ΗΠΑ μόλις ανέλαβε την προεδρία το 2017, η οριστική απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου των ΗΠΑ τον Ιούνιο του 2022, η προσπάθεια της δεξιάς κυβέρνησης της Ισπανίας το 1914 που κατάφερε μόνο να συσπειρώσει τα γυναικεία κινήματα σε όλη την Ευρώπη. Βέβαια, εκτός από τις οπισθοδρομήσεις στο θέμα της έκτρωσης, έχουμε και κατακτήσεις, όπως στην Ιρλανδία και σε κάποιες χώρες της Λατινικής Αμερικής, παρ’ ότι εκεί η Εκκλησία είναι παντοδύναμη.

Ποτέ δεν ξεχνάμε ότι κύριος στόχος της πατριαρχίας και της πατριαρχικής αντίληψης, είναι ο έλεγχος των σωμάτων και η επιβολή της “ηθικής” έτσι όπως προσλαμβάνεται, ιδιαίτερα από την εκκλησία. Μιλώντας για την ελληνική πολιτεία, να πούμε ότι ποτέ δεν αποφάσισε να εισάγει την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία, για να είναι ενήμερες οι μαθήτριες και οι μαθητές για το σώμα τους, κάτι που συμβαίνει ήδη στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης. Από το 1964 αυτός ήταν ο στόχος του τότε υπουργού Παιδείας κ. Παπανούτσου, αλλά η κανονική σεξουαλική αγωγή ποτέ δεν εισήχθη, παρά μόνο κάτι μαθήματα επιλογής ή θεματικές εβδομάδες, κατά τα τελευταία χρόνια. Εδώ να πούμε ότι το 2009 ακόμα, έγινε προσπάθεια εισαγωγής της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία, αλλά απορρίφθηκε από τις πιέσεις της Εκκλησίας

Το θέμα της ανεπιθύμητης εγκυμοσύνης αντιμετωπίζεται με ενημέρωση, και η νομιμότητα της άμβλωσης, η οποία υπάρχει στην Ελλάδα από το 1986, είναι θέμα γυναικείων δικαιωμάτων και υγείας των γυναικών.

ΠΗΓΗ: https://www.rednblack.gr/arthra/kato-ta-cheria-kai-ta-rasa-apo-to-dikaioma-stin-ektrosi/