Γαβρόγλου: Σεξισμός και δικαιολογίες

Το παρόν δημοσίευμα είχε ανέβει στη σελίδα του Μωβ και στο FB πριν λίγες ημέρες, μαζί με άλλα δύο, αλλά κατέβηκαν γιατί υπήρξε τεχνικό πρόβλημα. Γι’ αυτό και είναι λίγο αργοπορημένα.

Γράφει η Βέρα Σιατερλή

Για την ιστορία του πράγματος η χτεσινή ανάρτηση του πρώην υπουργού Παιδείας, σχετικά με την ανακοίνωση της Νίκης Κεραμέως ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «Είναι δεδομένο ότι η κα. Κεραμέως μας κοροϊδεύει. Συνειδητά. Όμως με την ανακοίνωση των 17 μαθητών κατά μέσο όρο ανά τάξη, ενισχύει και το στερεότυπο ότι οι γυναίκες δεν σκαμπάζουν από αριθμητική», έγραφε. Η συνέχεια ήταν εκρηκτική κριτική για τον σεξισμό που απέπνεε.

Γνωρίζουμε ότι τον Απρίλιο του 2020  τροποποιήθηκε η διάταξη για τους μαθητές ανά τμήμα στο Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» – άρθρο 49. Η διάταξη  προτείνει την αύξηση των μαθητών ανά τάξη προβλέπει νέα ρύθμιση που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, καθώς αυξάνεται ο μέγιστος αριθμός νηπίων και προνηπίων και μαθητών ανά τμήμα σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά από 22 σε 24 αλλά με τη δυνατότητα προσαύξησης 10% μπορούν να φτάσουν και τους 26-27. Το ΠΔ 79 είχε ξεσηκώσει αντιδράσεις σχετικά με το τι θα γίνει με τα 7/θέσια δημοτικά και άνω!

Επομένως ο εκ του πονηρού υπολογισμός της υπουργού να βγάζει τον μέσο όρο των μαθητών ανά τάξη προσθέτοντας τα 7-8 παιδιά σε τάξεις ακριτικών περιοχών με τις πολυπληθείς τάξεις των αστικών κέντρων και ο μετά την διαίρεση, ευρηματικός αριθμός του μέσου όρου, των 17 μαθητών / τάξη μάλλον πολιτικάντικη χρήση της αριθμητικής αποδεικνύει παρά το αντίθετο. Το αποτέλεσμα του αριθμητικού μαγειρέματος είναι προφανώς πολύ πιο κοντά  στο «καμπανάκι» που έκρουσε ο Μόσιαλος στις 26/08/2020 ότι χρειάζεται ” μικρότερος αριθμός παιδιών ανά τάξη με βάση τις προδιαγραφές και τις συστάσεις άλλων αναπτυγμένων ευρωπαϊκών χωρών”!

Έτσι μετά τη θύελλα αντιδράσεων που προκάλεσε από την ανάρτησή του ο Κώστας Γαβρόγλου, για τη Νίκη Κεραμέως στα social media βρίσκω να της προσφέρει πεδίο στρεψοδικίας καθώς αντί να συζητάμε τώρα για την αντιλαϊκή πολιτική της υπουργού  ανταυτού της δίνεται η ευκαιρία να προσελκύσει συμπάθεια ως θύμα σεξιστικής επίθεσης.

Το ατόπημα του  Κώστα Γαβρόγλου να επιτεθεί στην νυν υπουργό παιδείας με argumentum ad hominem (=επιχείρημα μέσω άμεσης προσβολής προς το πρόσωπο) αναδεικνύει τις ανδροκρατικές του πεποιθήσεις παρά τον μανδύα του «αριστερού χώρου» στον οποίο ανήκει. Το συμβάν αποκαλύπτει την καλά κρυμμένη σεξιστική νοοτροπία της αριστεράς και δυναμιτίζει τα δίκαια αιτήματα των γονέων για την τύχη της μαθητευόμενης νεολαίας. Βοήθειά τους!

Η δεύτερη ανάρτησή του, μετά τις επικρίσεις, χωρίς συγνώμη, μόνο τον εκθέτει περισσότερο.   Υποστήριξε ότι το σχόλιό του παρεξηγήθηκε επειδή «κάποιοι δεν γνωρίζουν τη λέξη στερεότυπο». Ειδικότερα, σημείωσε:   «Μία ανάρτησή μου παρεξηγήθηκε, προφανώς επειδή κάποιοι δεν καταλαβαίνουν τη λέξη στερεότυπο. Κάθε στερεότυπο, λοιπόν, είναι καταδικαστέο. Υπάρχει ένα στερεότυπο που αναπαράγεται χρόνια τώρα ως προς τη σχέση που έχουν οι γυναίκες με τα μαθηματικά. Υπάρχει και είναι σημαντικό κομμάτι μιας ιδεολογίας που θέλει να υποτιμήσει τις γυναίκες. Κακώς, κάκιστα προφανώς! Όταν λοιπόν η κα Κεραμέως κάνει μια δήλωση που πάσχει από μαθηματική άποψη, αναπαράγει αυτό το στερεότυπο, αυτή τη λανθασμένη άποψη ότι οι γυναίκες δεν τα πάνε καλά με τα μαθηματικά».

Διαβάζω στην Βικιπαίδεια: «Τα στερεότυπα είναι γενικευμένα, επειδή το άτομο υποθέτει ότι το στερεότυπο που πιστεύει για μια κατηγορία ανθρώπων ισχύει για κάθε μεμονωμένο άτομο σε μια συγκεκριμένη κατηγορία ατόμων. Ενώ τέτοιες γενικεύσεις μπορεί να φανούν χρήσιμες όταν γίνονται γρήγορες αποφάσεις, αυτές οι γενικεύσεις μπορεί να είναι εσφαλμένες όταν εφαρμόζονται για συγκεκριμένα πρόσωπα. Τα στερεότυπα οδηγούν στη κοινωνική κατηγοριοποίηση, η οποία είναι ένας από τους λόγους ανάπτυξης συμπεριφορών προκατάληψης. Τέλος, η ανάπτυξη συμπεριφορών προκατάληψης μπορεί να γίνει για διάφορους λόγους». Κι μπορεί να είναι καταδικαστέα αλλά ο τρόπος που ο τέως υπουργός παιδείας τα χρησιμοποίησε δεν τον δικαιώνουν.

Η αντίδραση της Νίκης Κεραμέως, στην  αρχική ανάρτηση (χθεσινή) του Κώστα Γαβρόγλου ανέφερε ως «αδιανόητη δήλωση, και δη από τέως Υπουργό Παιδείας!». «Αντί να αγωνιζόμαστε για να εξαλείψουμε σεξιστικά στερεότυπα, κάποιοι (προσπαθούν να) μας πάνε πίσω. Ενδιαφέρον θα είχε η θέση του Τμήματος Ισότητας του ΣΥΡ επί του θέματος…». Προς το παρόν το Τμήμα Ισότητας του ΣΥΡΙΖΑ ειδώς κωφεύει και σιγά!

 

Πηγές: el.wikipedia.org,  www.lifo.gr, fresh-education