Έμμηνος ρύση, αποβολή και εμμηνόπαυση: 3λεπτο βίντεο σπάει κάθε ταμπού σχετικά με το γυναικείο σώμα και την υγεία

Αλιεύει η Κατερίνα Πράπα

Η καμπάνια εξυμνεί το γυναικείο σώμα σε όλο του το χαοτικό μεγαλείο και κάνει τις γυναίκες να νιώθουν περήφανες γι’ αυτό που είναι.

Η καμπάνια με τίτλο «WombStories» από γνωστή εταιρία με προϊόντα γυναικείας υγιεινής δημιουργήθηκε για έναν πολύτιμο σκοπό: να φανερώσει την πραγματικότητα που τόσα χρόνια κρύβεται πίσω από ταμπού και «καμουφλαρισμένες» διαφημίσεις σχετικά με τη γυναικεία περίοδο, τη γονιμότητα και τη σεξουαλική υγεία της γυναίκας.

Πρόκειται για ένα τρίλεπτο βίντεο που περιλαμβάνει όλες τις σκοτεινές και φωτεινές αποχρώσεις του να είσαι γυναίκα. Απεικονίζει γυναίκες που έχουν μια σειρά από σωματικές εμπειρίες, όπως η έμμηνος ρύση, η αποβολή και η εμμηνόπαυση. Η καμπάνια της εταιρίας εξυμνεί το γυναικείο σώμα σε όλο του το χαοτικό μεγαλείο.

Εναλλασσόμενες με σκηνές κινουμένων σχεδίων, οι σκηνές ζωντανής δράσης δείχνουν γυναίκες να σφαδάζουν στο πάτωμα από τον πόνο της ενδομητρίωσης, να ιδρώνουν από τις εξάψεις που προκαλεί η εμμηνόπαυση, να βγάζουν τρίχες στις θηλές τους, να αντιμετωπίζουν το αίμα της περιόδου σε ακατάλληλες στιγμές, να κλαίνε μετά την είδηση μιας αποβολής, να κάνουν σεξ, να αποφασίζουν να μην κάνουν παιδιά και να γεννούν.

«Προσπαθήσαμε να το κάνουμε πολύ απλό και στη συνέχεια συνειδητοποιήσαμε ότι στην πραγματικότητα δεν μπορούμε απλώς να ενεργοποιήσουμε και να απενεργοποιήσουμε την περίοδο. Υπάρχουν τόσα πολλά συναισθήματα που συνδέονται με κάθε κομμάτι γύρω από αυτό, τα οποία είναι απίστευτα πολύπλοκα, πολυδιάστατα και επομένως ούτε χαρούμενα ούτε λυπηρά. Είναι τραγικό, είναι ελπιδοφόρο», δήλωσε η Nadja Lossgott, υπεύθυνη δημιουργίας της AMV BBDO. «Τότε ήταν που αρχίσαμε να συνειδητοποιούμε ότι δεν χρειάζεται να είσαι μόνο ένα πράγμα, μπορείς να είσαι πολλά πράγματα.

«Επιστρέφει σε ένα από τα σημεία εκκίνησής μας, στην ιστορία που λέγεται και διδάσκεται σε κάθε μία από εμάς, η οποία είναι ότι έχεις περίοδο στα 12 σου, ενδεχομένως υπάρχει λίγος πόνος, θέλεις παιδιά και τα αποκτάς εύκολα, και μετά εσύ και το σώμα σου αποσύρεστε ήσυχα. Υπάρχουν δισεκατομμύρια άλλες ιστορίες εκεί έξω που δεν σας τις λένε, και η ζωή και η εμπειρία κάθε ανθρώπου είναι εντελώς διαφορετική. Κάθε ένα από αυτά τα πράγματα ήταν κρυμμένο στη σιωπή και την ντροπή».

Η Bodyform, η εταιρία που βρίσκεται πίσω από αυτή την καμπάνια, δημοσίευσε το βίντεο παράλληλα με έρευνα που διαπίστωσε ότι τα δύο τρίτα (68%) των γυναικών που βίωσαν αποβολή, ενδομητρίωση, προβλήματα γονιμότητας και εμμηνόπαυση δήλωσαν ότι η ανοιχτή επικοινωνία με την οικογένεια και τους φίλους τους βοήθησε να αντιμετωπίσουν την κατάσταση.

Ωστόσο, η ίδια έρευνα διαπίστωσε ότι μία στις πέντε γυναίκες (21%) αισθάνεται ότι η κοινωνία θέλει να σιωπούν για τις εμπειρίες τους και σχεδόν οι μισές γυναίκες (44%) αισθάνονται ότι η σιωπή για τα προβλήματά τους βλάπτει την ψυχική τους υγεία. «Αυτό οδηγεί σε μια επιζήμια σιωπή γύρω από μια σειρά δύσκολων και ευαίσθητων θεμάτων που οι γυναίκες αντιμετωπίζουν καθημερινά», αναφέρει η Bodyform σε δελτίο τύπου.
Η Nicola Coronado, διευθύντρια μάρκετινγκ στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία της Bodyform, σχολίασε: «Με το #wombstories ξεκινάμε ένα κίνημα. Θέλουμε να πάμε με τόλμη εκεί που δεν έχει πάει καμία άλλη εταιρία στο παρελθόν: μέσα στο σώμα και τα συναισθήματα των γυναικών για να αναπαραστήσουμε πραγματικά τις αισθήσεις και τα συναισθήματά τους που πιστεύουμε ότι όχι μόνο είναι αόρατα αλλά και αγνοούνται, παραβλέπονται ή ακυρώνονται. Το #wombstories αποκαλύπτει την αφήγηση μέσα και έξω και ελπίζουμε να βάλουμε αυτά τα θέματα στο τραπέζι για να τα συζητήσουν όλοι».

 

 

Πηγή: https://enallaktikidrasi.com/2021/11/video-spaei-kathe-taboo-ginaikeio-swma-igeia/