«Μαύρο κοράκι»: Το πρόγραμμα που χάρισε στην Ευαγγελία Πλατανιώτη το χρυσό

Αλιεύει και σχολιάζει η Βέρα Σιατερλή

Όπως γράφει ο Άρης Χατζηστεφάνου, «από τους Ολυμπιακούς του Σαιντ Λούις το 1904, όταν η τοπική αριστοκρατία αντιμετώπιζε τους ιθαγενείς της περιοχής σαν ζώα του τσίρκου, μέχρι τους «αγώνες του Χίτλερ» το 1936, που μετατράπηκαν σε προπαγανδιστικό εργαλείο του ναζισμού, αρκετοί αντιδρούσαν έντονα με την τέλεση των αγώνων. Τις τελευταίες δεκαετίες όμως το αίτημα κατάργησης των αγώνων περιορίστηκε σε μικρές ομάδες ακτιβιστών και ακαδημαϊκών, καθώς η βιομηχανία των αγώνων απανθράκωνε με τη λάμψη της κάθε φωνή αντίδρασης… Όπως εξηγεί άλλωστε ο Τζούλ Μπόικοφ, καθηγητής πολιτικών επιστημών και συγγραφέας του βιβλίου Power Games, για την πολιτική ιστορία των ολυμπιακών αγώνων, το πραγματικό όραμα του Πιερ ντε Κουπερτέν δεν ήταν να αναβιώσει το μεγαλείο των διοργανώσεων της αρχαιότητας αλλά να τονώσει τα εθνικιστικά αισθήματα της Τρίτης Γαλλικής Δημοκρατίας, η οποία έγλυφε τις πληγές της από την ήττα στον γαλλοπρωσικό πόλεμο. Στις μέρες μας η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή εισήγαγε έναν νέο όρο για να επιτρέψει τη συμμετοχή ορισμένων Ρώσων και Λευκορώσων αθλητών στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού – πρέπει να είναι «πολιτικά ουδέτεροι». Η σαφής διάκριση, από τη ΔΟΕ, ανάμεσα στην εισβολή της Ρωσίας και του Ισραήλ επαναφέρει το επαναλαμβανόμενο μοτίβο που ζήσαμε τα τελευταία χρόνια σε όλες τις μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις: κάθε ένδειξη αλληλεγγύης στον παλαιστινιακό λαό, με σημαίες ή πανό τιμωρούνταν παραδειγματικά από τις αθλητικές ενώσεις και τους διοργανωτές, ενώ η συμπαράσταση στον ουκρανικό λαό ενθαρρύνονταν με κάθε μέσο. Ίσως γιατί οι Ουκρανοί έχουν λευκή επιδερμίδα και ξανθά μαλλιά, ενώ οι Παλαιστίνιοι όχι μόνο δεν έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά αλλά δεν διαθέτουν ούτε τα χρήματα που μπορούν να δαπανήσουν οι μοναρχίες του Περσικού Κόλπου για να κερδίσουν μια θέση στα αθλητικά κλαμπ των λευκών. Μόνο που με αυτό τον τρόπο υπάρχει ο κίνδυνος να επιβεβαιωθεί η άποψη του Χίτλερ ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες μπορούν να μετατραπούν σε εργαλείο προώθησης των θεωριών για την ανωτερότητα της άριας φυλής. Ας ελπίσουμε τουλάχιστον οι αθλητές και οι θεατές που θα κρατούν παλαιστινιακές σημαίες στους Αγώνες του Παρισιού να δημιουργήσουν μια ρωγμή σε αυτές τις θεωρίες όπως έκανε ο μαύρος δρομέας Τζέσε Όουενς με τη νίκη του στους Ολυμπιακούς του Βερολίνου το 1936». Ακόμη εδώ και καιρό φαινόταν ότι η διαχείριση της συμμετοχής των Ρώσων αθλητών στην διοργάνωση (ΔΟΕ), θα ήταν για την Γαλλία ο μεγαλύτερος πολιτικός πονοκέφαλος. Όμως το ζήτημα επιδεινώθηκε με την επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ. Οι επιχειρήσεις των ισραηλινών στη Γάζα, με επιπτώσεις πάνω από 25.000 νεκρούς, έχουν προκαλέσει παγκόσμια, οργή στους αθλητές, που προέρχονται από αραβικές χώρες, και όχι μόνο. Η Έμιλι Γκομίς, Γαλλίδα αθλήτρια του μπάσκετ, παραιτήθηκε από πρέσβειρα των Αγώνων μετά από ανάρτησή της στο Instagram που κατηγορήθηκε για αντισημιτισμό και υποστήριξη των παλαιστινίων. Η ανάρτηση της Γκομίς θεωρήθηκε από την οργανωτική επιτροπή των Αγώνων, ότι παραβίασε την ζητούμενη «ουδετερότητα», γεγονός που την οδήγησε στην παραίτησή της. Ασπάζομαι τις απόψεις του Άρη Χατζηστεφάνου και ενώ διαφωνώ με τον θεσμό των Ολυμπιακών Αγώνων καθώς και με τον άκρατο ανταγωνισμό που τους χαρακτηρίζουν, δεν μπορώ να μην επιχαρώ για την επιτυχία της Ευαγγελίας Πλατανιώτη. Με την προσωπική προσπάθεια και την κατάκτηση του στόχου της δικαιούται τον κότινο της μέγιστης επιβράβευσης. Παρακολούθησα την κορυφαία αθλήτρια και ενώ δεν γνωρίζω από κανονισμούς και βαθμολογία με συνεπήρε η εκφραστικότητα και η Τέχνη με την οποία εκτέλεσε αυτή την τόσο ξεχωριστή χορογραφία γράφοντας πραγματικά ιστορία!

Το άρθρο:

Η χορογραφία της Ευαγγελίας Πλατανιώτη είχε τον μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας (38.9000) από αυτές που εκτέλεσαν οι αθλήτριες που αγωνίστηκαν στον τελικό του τεχνικού σόλο της καλλιτεχνικής κολύμβησης, στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα υγρού στίβου που διεξάγεται στην Ντόχα.

Συγκεντρώνοντας 272.9633 βαθμούς- ξεπερνώντας τη «συγκομιδή» του προκριματικού στον οποίο ήταν και πάλι πρώτη- η 30χρονη κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο, πετυχαίνοντας τη μεγαλύτερη επιτυχία της ελληνικής καλλιτεχνικής κολύμβησης.

Η Ευαγγελία Πλατανιώτη ήταν η τελευταία αθλήτρια που αγωνίστηκε στον τελικό. Όταν ανακοινώθηκε η βαθμολογία της και συνειδητοποίησε πως μόλις είχε αναδειχθεί παγκόσμια πρωταθλήτρια,η 30χρονη ξέσπασε σε κλάματα.

Ευαγγελία Πλατανιώτη: Είναι κάτι μαγικό, κάτι μοναδικό

Στις πρώτες δηλώσεις της μετά την κατάκτηση του χρυσού μεταλλίου, η Ευαγγελία Πλατανιώτη δεν έκρυψε πως ήταν πολύ συγκινημένη.

«Οι λέξεις δεν μπορούν να περιγράψουν το συναίσθημα είναι κάτι μαγικό, είναι κάτι μοναδικό», επεσήμανε. Η 30χρονη εξήγησε πως πέρυσι σκόπευε να αποσυρθεί από το σόλο. Όμως, το γεγονός ότι δεν ανέβηκε στο βάθρο το 2023, την πείσμωσε.

«Δυστυχώς είχα πολύ ελλιπή προετοιμασία. Γνώριζα τις δυνατότητές μου για αυτό και πείσμωσα και είπα “θα συνεχίσω μέχρι τη Ντόχα”», εξήγησε και είπε ένα «τεράστιο» ευχαριστώ στις τέσσερις προπονήτριές της που «ήταν η δύναμή μου για να συνεχίσω».

Η απονομή του χρυσού μεταλλίου στην Ευαγγελία Πλατανιώτη

Το χρυσό μετάλλιο που κατέκτησε η Ευαγγελία Πλατανιώτη είναι το πέμπτο για τα ελληνικά χρώματα στην ιστορία του Παγκοσμίου πρωταθλήματος υγρού στίβου.

Όσο για την 30χρονη, αυτή είναι η τρίτη φορά που ανεβαίνει στο βάθρο της διοργάνωσης, καθώς το 2022 στη Βουδαπέστη κατέκτησε δύο χάλκινα μετάλλια.

ΠΗΓΗ: https://www.lifo.gr/now/sport/mayro-koraki-programma-poy-harise-stin-eyaggelia-platanioti-hryso?fbclid=IwAR0_yua6evf_hE1Qz9XgmCPWfG5KqQ6ETME6Ym-rV6gWACBRxWKLEpYogXs